Internationella Engelska Gymnasiet Södermalm

Övergripande information för länet

Huvudman för skolan är Internationella Engelska Skolan i Sverige AB, Gymnasiet Södermalm.

Typ av service
Gymnasieskola
Organisationsform
Fristående/privat
Verksam i
Stockholm innerstad
Kontakt och adress
Adress Allhelgonagatan 4
118 58 Stockholm
Telefon 08-562 287 00
Fax 08-642 04 60
E-post
Webbplats http:/​/​www.​engelskagymnasiet.​se/​
Kontakt Rachel Heimeier, rektor
Fakta om gymnasieskolan
Allmänna fakta
Antal elever 1 726
Behöriga lärare, % 2 45
Valbara program Ekonomi, Estetiskt, IB - International Baccalaureate, Naturvetenskap, Samhällsvetenskap
2018 – Nöjdhet med skolan 3
Svarsfrekvens 77%
 
Antal svarande 172
Jag känner mig trygg på min skola 88%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 55%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 70%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 41%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 48%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 43%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 64%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 4
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 5
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 6
Svarsfrekvens 89%
 
Antal svarande 25
Jag känner mig trygg på min skola 88%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 48%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 52%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 44%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 48%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 36%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 33%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 46%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, El och energi 7
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Estetiskt 8
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 9
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 10
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 11
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 12
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Humanistiskt 13
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, IB 14
Svarsfrekvens 72%
 
Antal svarande 48
Jag känner mig trygg på min skola 94%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 52%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 81%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 56%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 69%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 52%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 60%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 73%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 15
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 16
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 17
Svarsfrekvens 78%
 
Antal svarande 74
Jag känner mig trygg på min skola 84%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 55%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 69%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 26%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 36%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 40%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 64%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 57%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmede 18
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 19
Svarsfrekvens 78%
 
Antal svarande 25
Jag känner mig trygg på min skola 92%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 68%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 71%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 52%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 44%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 44%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 84%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 84%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Teknik 20
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 21
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 22
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan 23
Svarsfrekvens 80%
 
Antal svarande 139
Jag känner mig trygg på min skola 93%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 62%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 83%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 43%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 51%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 42%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 73%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 24
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 25
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 26
Svarsfrekvens 67%
 
Antal svarande 20
Jag känner mig trygg på min skola 100%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 75%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 80%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 42%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 50%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 35%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 80%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 60%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, El och energi 27
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Estetisk 28
Svarsfrekvens 64%
 
Antal svarande 16
Jag känner mig trygg på min skola 100%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 38%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 80%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 38%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 50%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 25%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 81%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 81%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 29
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 30
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 31
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 32
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Humanistisk 33
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, IB 34
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 35
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 36
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 37
Svarsfrekvens 86%
 
Antal svarande 75
Jag känner mig trygg på min skola 89%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 61%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 80%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 41%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 53%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 43%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 71%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 72%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmed 38
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Riksrekryterande utbild 39
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 40
Svarsfrekvens 88%
 
Antal svarande 28
Jag känner mig trygg på min skola 93%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 68%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 93%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 52%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 46%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 57%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 81%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 82%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Teknik 41
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 42
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 43
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Marinteknikutbildning 44
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Flygteknikutbildning 45
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Sjöfartsutbildning 46
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Yrkesdansarutbildning 47
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
  1. Fotnot 1, Källa: Skolverket/Sweco. Uppgiften avser: oktober 2018 Gymnasieskolan, oktober 2013 Gymnasiesärskolan.
  2. Fotnot 2, Källa: Skolverket/Sweco. Andel lärare, heltidstjänster, med pedagogisk högskoleexamen som var anställda oktober 2018.
  3. Fotnot 3, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  4. Fotnot 4, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  5. Fotnot 5, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  6. Fotnot 6, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  7. Fotnot 7, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  8. Fotnot 8, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  9. Fotnot 9, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  10. Fotnot 10, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  11. Fotnot 11, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  12. Fotnot 12, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  13. Fotnot 13, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  14. Fotnot 14, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  15. Fotnot 15, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  16. Fotnot 16, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  17. Fotnot 17, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  18. Fotnot 18, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  19. Fotnot 19, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  20. Fotnot 20, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  21. Fotnot 21, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  22. Fotnot 22, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  23. Fotnot 23, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  24. Fotnot 24, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  25. Fotnot 25, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  26. Fotnot 26, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  27. Fotnot 27, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  28. Fotnot 28, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  29. Fotnot 29, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  30. Fotnot 30, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  31. Fotnot 31, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  32. Fotnot 32, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  33. Fotnot 33, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  34. Fotnot 34, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  35. Fotnot 35, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  36. Fotnot 36, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  37. Fotnot 37, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  38. Fotnot 38, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  39. Fotnot 39, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  40. Fotnot 40, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  41. Fotnot 41, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  42. Fotnot 42, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  43. Fotnot 43, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  44. Fotnot 44, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  45. Fotnot 45, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  46. Fotnot 46, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  47. Fotnot 47, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.

Mer om oss

Här på Jämför Service kan du jämföra olika skolor utifrån elevernas kunskapsresultat, hur nöjda eleverna är med sin skola, andel behöriga lärare med mera. Denna information kan du ha nytta av inför ditt val av skola.
Genom att välja referensvärde under Jämför med referens kan du jämföra skolan med ett snittvärde för Stockholms eller Sveriges skolor. Mer om verksamheten kan du läsa på skolans egen webbplats.

Internationella Engelska Gymnasiet Södermalm är en fristående gymnasieskola. Fristående skolor är öppna för alla och måste vara godkända av Skolinspektionen. Undervisningen i fristående skolor ska i huvudsak ha samma mål som kommunala skolor, men kan ha en inriktning som skiljer sig från de kommunala skolornas. På www.gyantagningen.se hittar du all information du behöver om antagning till gymnasieskola.

Skolan erbjuder International Baccalaureate

Hitta hit

Karta
Karta med positionen för Internationella Engelska Gymnasiet Södermalm utmarkerad
Allhelgonagatan 4, Stockholm
Position
Lat N 59º 18' 33" Lon E 18º 4' 19"
RT90 X 6578693 Y 1629114

Mer information på webben

Jämför service är ett verktyg på stadens webbplats där hela Stockholms stads serviceutbud finns samlat. Här hittar du t.ex. bilder, filmer, kvalitetsgarantidokument och jämförelser
http://ksl.gyantagningen.se/-/Jamfor/

Välj vad som ska komma med i det genererade produktbladet