S:t Eriks gymnasium

Övergripande information för länet

Huvudman för skolan är Stockholms stad.

Typ av service
Gymnasieskola
Organisationsform
Kommunalt
Verksam i
Stockholm innerstad
Kontakt och adress
Adress Polhemsgatan 35
104 20 Stockholm
Telefon 08-508 382 00
Fax 08-508 382 45
E-post
Webbplats http:/​/​www.​steriksgymnasium.​stockholm.​se/​
Kontakt Madeleine Heiman, rektor
Fakta om gymnasieskolan
Allmänna fakta
Antal elever 1 1037
Behöriga lärare, % 2 88
Valbara program El och energi, Estetiskt, Hantverk, Introduktionsprogram, Naturvetenskap, Samhällsvetenskap
2018 – Nöjdhet med skolan 3
Svarsfrekvens 79%
 
Antal svarande 230
Jag känner mig trygg på min skola 70%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 43%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 55%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 36%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 56%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 43%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 44%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 4
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 5
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 6
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, El och energi 7
Svarsfrekvens 71%
 
Antal svarande 41
Jag känner mig trygg på min skola 64%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 38%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 50%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 44%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 57%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 49%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 56%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 33%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Estetiskt 8
Svarsfrekvens 71%
 
Antal svarande 92
Jag känner mig trygg på min skola 71%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 52%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 60%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 32%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 55%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 42%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 62%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 51%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 9
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 10
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 11
Svarsfrekvens 98%
 
Antal svarande 51
Jag känner mig trygg på min skola 70%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 51%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 61%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 55%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 69%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 45%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 69%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 50%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 12
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Humanistiskt 13
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, IB 14
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 15
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 16
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 17
Svarsfrekvens 100%
 
Antal svarande 25
Jag känner mig trygg på min skola 56%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 20%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 36%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 16%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 42%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 33%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 21%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 21%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmede 18
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 19
Svarsfrekvens 78%
 
Antal svarande 21
Jag känner mig trygg på min skola 90%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 20%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 48%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 19%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 43%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 38%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 50%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 43%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Teknik 20
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 21
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 22
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan 23
Svarsfrekvens 49%
 
Antal svarande 217
Jag känner mig trygg på min skola 76%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 49%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 68%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 49%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 72%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 65%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 57%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 24
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 25
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 26
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, El och energi 27
Svarsfrekvens 80%
 
Antal svarande 48
Jag känner mig trygg på min skola 84%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 59%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 70%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 56%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 79%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 65%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 62%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 50%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Estetisk 28
Svarsfrekvens 44%
 
Antal svarande 51
Jag känner mig trygg på min skola 70%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 24%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 62%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 29%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 65%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 71%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 82%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 61%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 29
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 30
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 31
Svarsfrekvens 76%
 
Antal svarande 47
Jag känner mig trygg på min skola 70%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 51%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 76%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 49%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 76%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 54%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 75%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 58%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 32
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Humanistisk 33
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, IB 34
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 35
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 36
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 37
Svarsfrekvens 44%
 
Antal svarande 14
Jag känner mig trygg på min skola 71%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 64%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 57%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 54%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 71%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 57%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 64%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 50%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmed 38
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Riksrekryterande utbild 39
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 40
Svarsfrekvens 19%
 
Antal svarande 8
Jag känner mig trygg på min skola 75%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 25%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 25%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 38%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 43%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 38%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 29%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 25%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Teknik 41
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 42
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 43
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Marinteknikutbildning 44
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Flygteknikutbildning 45
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Sjöfartsutbildning 46
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Yrkesdansarutbildning 47
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
  1. Fotnot 1, Källa: Skolverket/Sweco. Uppgiften avser: oktober 2018 Gymnasieskolan, oktober 2013 Gymnasiesärskolan.
  2. Fotnot 2, Källa: Skolverket/Sweco. Andel lärare, heltidstjänster, med pedagogisk högskoleexamen som var anställda oktober 2018.
  3. Fotnot 3, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  4. Fotnot 4, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  5. Fotnot 5, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  6. Fotnot 6, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  7. Fotnot 7, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  8. Fotnot 8, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  9. Fotnot 9, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  10. Fotnot 10, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  11. Fotnot 11, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  12. Fotnot 12, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  13. Fotnot 13, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  14. Fotnot 14, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  15. Fotnot 15, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  16. Fotnot 16, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  17. Fotnot 17, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  18. Fotnot 18, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  19. Fotnot 19, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  20. Fotnot 20, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  21. Fotnot 21, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  22. Fotnot 22, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  23. Fotnot 23, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  24. Fotnot 24, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  25. Fotnot 25, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  26. Fotnot 26, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  27. Fotnot 27, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  28. Fotnot 28, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  29. Fotnot 29, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  30. Fotnot 30, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  31. Fotnot 31, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  32. Fotnot 32, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  33. Fotnot 33, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  34. Fotnot 34, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  35. Fotnot 35, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  36. Fotnot 36, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  37. Fotnot 37, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  38. Fotnot 38, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  39. Fotnot 39, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  40. Fotnot 40, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  41. Fotnot 41, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  42. Fotnot 42, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  43. Fotnot 43, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  44. Fotnot 44, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  45. Fotnot 45, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  46. Fotnot 46, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  47. Fotnot 47, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.

Mer om oss

Här på Jämför Service kan du jämföra olika skolor utifrån elevernas kunskapsresultat, hur nöjda eleverna är med sin skola, andel behöriga lärare med mera. Denna information kan du ha nytta av inför ditt val av skola.

Genom att välja referensvärde under Jämför med referens kan du jämföra skolan med ett snittvärde för Stockholms eller Sveriges skolor. Mer om verksamheten kan du läsa på skolans egen webbplats. På www.gyantagningen.se hittar du all information du behöver om antagning till gymnasieskola.

På något/några program erbjuder skolan utbildningar med särskilt stöd. Här finns mer information http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/for-dig-som-behover-extra-stod-i-studierna.html

Hitta hit

Karta
Karta med positionen för S:t Eriks gymnasium utmarkerad
Polhemsgatan 35, Stockholm
Position
Lat N 59º 20' 4" Lon E 18º 2' 18"
RT90 X 6581429 Y 1627097

Mer information på webben

Jämför service är ett verktyg på stadens webbplats där hela Stockholms stads serviceutbud finns samlat. Här hittar du t.ex. bilder, filmer, kvalitetsgarantidokument och jämförelser
http://ksl.gyantagningen.se/-/Jamfor/

Välj vad som ska komma med i det genererade produktbladet