Danderyds gymnasium

Övergripande information för länet

Huvudman för skolan är Danderyds kommun.

Typ av service
Gymnasieskola
Organisationsform
Kommunalt
Verksam i
Danderyd
Kontakt och adress
Adress Rinkebyvägen 4
182 36 Danderyd
Telefon 08-568 913 01
Fax 08-568 913 19
E-post
Webbplats http:/​/​www.​dagy.​danderyd.​se/​
Kontakter Daniel Edquist, rektor, EK
Eva Griffith, rektor, SA, ES
Gabriella Björk, Rektor, NA, TE
Ulla-Britt Blom, programansvarig SÄR
Fakta om gymnasieskolan
Allmänna fakta
Antal elever 1 1267
Behöriga lärare, % 2 94
Valbara program Ekonomi, GYSÄR; hotell, restaurang och bageri, Naturvetenskap, Samhällsvetenskap, Teknik
2018 – Nöjdhet med skolan 3
Svarsfrekvens 92%
 
Antal svarande 363
Jag känner mig trygg på min skola 81%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 43%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 55%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 35%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 46%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 42%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 54%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 4
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 5
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 6
Svarsfrekvens 83%
 
Antal svarande 117
Jag känner mig trygg på min skola 89%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 41%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 63%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 41%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 56%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 54%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 80%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 69%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, El och energi 7
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Estetiskt 8
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 9
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 10
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 11
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 12
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Humanistiskt 13
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, IB 14
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 15
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 16
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 17
Svarsfrekvens 95%
 
Antal svarande 127
Jag känner mig trygg på min skola 86%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 47%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 62%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 40%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 50%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 47%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 65%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 52%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmede 18
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 19
Svarsfrekvens 99%
 
Antal svarande 98
Jag känner mig trygg på min skola 64%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 36%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 38%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 19%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 26%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 23%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 53%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 36%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, Teknik 20
Svarsfrekvens 100%
 
Antal svarande 21
Jag känner mig trygg på min skola 95%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 60%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 50%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 45%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 55%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 45%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 45%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 65%
 
2018 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 21
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2018 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 22
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan 23
Svarsfrekvens 86%
 
Antal svarande 307
Jag känner mig trygg på min skola 93%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 43%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 58%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 34%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 50%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 44%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 55%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Barn och fritid 24
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Bygg och anläggning 25
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Ekonomi 26
Svarsfrekvens 83%
 
Antal svarande 123
Jag känner mig trygg på min skola 91%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 32%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 39%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 24%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 41%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 31%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 67%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 53%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, El och energi 27
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Estetisk 28
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Fordon och transport 29
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Handel och admin 30
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Hantverk 31
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Hotell och turism 32
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Humanistisk 33
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, IB 34
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Industritekniskt 35
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturbruk 36
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Naturvetenskap 37
Svarsfrekvens 94%
 
Antal svarande 120
Jag känner mig trygg på min skola 97%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 55%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 73%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 48%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 59%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 54%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 78%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 61%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Restaurang och livsmed 38
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Riksrekryterande utbild 39
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Samhällsvetenskap 40
Svarsfrekvens 74%
 
Antal svarande 45
Jag känner mig trygg på min skola 87%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 51%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 62%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 22%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 45%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 45%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 59%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 45%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, Teknik 41
Svarsfrekvens 90%
 
Antal svarande 19
Jag känner mig trygg på min skola 95%
 
Det är arbetsro på mina lektioner 21%
 
Jag får extra hjälp om jag behöver 79%
 
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera 39%
 
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen 58%
 
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till 58%
 
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever 74%
 
Jag kan rekommendera min skola till andra elever 56%
 
2017 – Nöjdhet med skolan, VVS och fastighet 42
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Vård och omsorg 43
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Marinteknikutbildning 44
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Flygteknikutbildning 45
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag känner mig trygg på min skola -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Sjöfartsutbildning 46
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
2017 – Nöjdhet med skolan, Yrkesdansarutbildning 47
Svarsfrekvens -
Antal svarande -
Jag känner mig trygg på min skola -
Det är arbetsro på mina lektioner -
Jag får extra hjälp om jag behöver -
Undervisningen motiverar mig till att vilja lära mig mera -
Mina lärare har informerat mig om vad som krävs för att uppnå de olika betygen -
Mina lärare informerar mig under kursens gång, om hur jag ligger till -
Jag kan rekommendera mitt gymnasieprogram till andra elever -
Jag kan rekommendera min skola till andra elever -
  1. Fotnot 1, Källa: Skolverket/Sweco. Uppgiften avser: oktober 2018 Gymnasieskolan, oktober 2013 Gymnasiesärskolan.
  2. Fotnot 2, Källa: Skolverket/Sweco. Andel lärare, heltidstjänster, med pedagogisk högskoleexamen som var anställda oktober 2018.
  3. Fotnot 3, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  4. Fotnot 4, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  5. Fotnot 5, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  6. Fotnot 6, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  7. Fotnot 7, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  8. Fotnot 8, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  9. Fotnot 9, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  10. Fotnot 10, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  11. Fotnot 11, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  12. Fotnot 12, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  13. Fotnot 13, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  14. Fotnot 14, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  15. Fotnot 15, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  16. Fotnot 16, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  17. Fotnot 17, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  18. Fotnot 18, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  19. Fotnot 19, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  20. Fotnot 20, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  21. Fotnot 21, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  22. Fotnot 22, Webbenkät till eleverna våren 2018. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  23. Fotnot 23, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  24. Fotnot 24, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  25. Fotnot 25, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  26. Fotnot 26, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  27. Fotnot 27, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  28. Fotnot 28, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  29. Fotnot 29, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  30. Fotnot 30, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  31. Fotnot 31, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  32. Fotnot 32, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  33. Fotnot 33, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  34. Fotnot 34, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  35. Fotnot 35, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  36. Fotnot 36, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  37. Fotnot 37, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  38. Fotnot 38, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  39. Fotnot 39, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  40. Fotnot 40, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  41. Fotnot 41, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  42. Fotnot 42, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  43. Fotnot 43, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  44. Fotnot 44, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  45. Fotnot 45, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  46. Fotnot 46, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.
  47. Fotnot 47, Webbenkät till eleverna våren 2017. Stapeln för varje fråga redovisar andelen som instämmer i påståendet d v s angett värdet 4 eller 5 på en fem-gradig instämmande skala. Undersökningen redovisas i sin helhet till vänster under relaterade dokument.

Mer om oss

Här på Jämför Service kan du jämföra olika skolor utifrån elevernas kunskapsresultat, hur nöjda eleverna är med sin skola, andel behöriga lärare med mera. Denna information kan du ha nytta av inför ditt val av skola.

Genom att välja referensvärde under Jämför med referens kan du jämföra skolan med ett snittvärde för Stockholms läns eller Sveriges skolor. Mer om verksamheten kan du läsa på skolans egen webbplats. På www.gyantagningen.se hittar du all information du behöver om antagning till gymnasieskola.

På något eller några program erbjuder skolan spetsutbildning inom matematik och utbildningar för elever med Asperger. Här finns mer information http://www.gyantagningen.se/gymnasieprogrammen/for-dig-som-behover-extra-stod-i-studierna.html

Hitta hit

Karta
Karta med positionen för Danderyds gymnasium utmarkerad
Rinkebyvägen 4, Danderyd
Position
Lat N 59º 24' 54" Lon E 18º 2' 40"
RT90 X 6590419 Y 1627140

Mer information på webben

Jämför service är ett verktyg på stadens webbplats där hela Stockholms stads serviceutbud finns samlat. Här hittar du t.ex. bilder, filmer, kvalitetsgarantidokument och jämförelser
http://ksl.gyantagningen.se/-/Jamfor/

Välj vad som ska komma med i det genererade produktbladet